Grupa pregatitoare – urgenta zero!

Stiu ca cel putin teoretic acest blog este unul cu teme imobiliare si poate cei care citesc frecvent acest blog vor fi mirati de subiectul urmator. Cum insa am sesizat o mare lacuna de informatii referitoare la acest subiect, am decis sa il abordez in materialul urmator, mai ales ca pot face acest lucru dupa experienta personala traita in ultimele zile.

Pentru cei care au copii de 5-7 ani, ultima perioada a fost una foarte dificila. Dupa cum probabil stiti deja, incepand cu anul scolar 2012-2013, copii care trebuiau sa mearga la gradinita in grupa mare pregatitoare, vor trebui sa urmeze in locul acestei grupe, cursurile noii “‘grupe zero pregatitoare”‘, in scoala, nu la gradinita. Practic, in locul a inca un an de gradi, copii vor merge direct la scoala, unde vor urma cursurile unei clase “‘tampon”‘, menite a ii pregati mai bine pentru anii urmatori de scoala.
Desi in teorie, nu ar trebui sa fie foarte multe necunoscute, aceasta schimbare a adus panica printre parinti, educatori, invatatori si evident, copii. Au aparut in mass media informatii care de care mai contradictorii, supozitii date drept lucruri certe si opinii total irelevante. Lasand la o parte problema dotarii scolilor(evident, pana la acest moment, scolile nu sunt dotate corespunzator pentru activitatile acestei “‘grupe zero”‘, intai a aparut problema cadrelor didactice insuficiente, sau mai exact inexistente. Cine se va ocupa de aceasta grupa zero, cum, in ce fel ? Nimeni nu stia. Apoi, au inceput inscrierile copiilor. Iar de aici o mare nebunie :
-la ce scoala imi inscriu copilul?
ce trebuie sa fac sa il pot inscrie?
-are varsta necesara sau il inscriu la anul ?
-daca nu il inscriu acum la grupa zero, il pot da anul viitor la clasa intai, sau la anul il inscriu tot la grupa zero ?

Evident, nimeni nu stia sa raspunda, desi la gradinite s-au organizat sedinte cu parintii, la care au participat si dascali din scolile aflate in aceeasi zona, s-au afisat scurte informari la aviziere atat in scoli cat si in gradinite, s-au scris cateva articole in presa, s-au difuzat cateva materiale pe TV…..Totusi, nimic concret.

Pentru ca sunt tatal unei fetite de 5 ani si jumatate, iata-ma si pe mine in situatia de a fi nevoit sa aflu cum trebuie sa procedez. Dupa aproape doua saptamani de “‘googalit”‘, dupa ce am citit din scoarta in scoarta situl Ministerului Educatiei, dupa ce am citit toate materialele din online si dupa ce am urmarit si o serie de reportaje pe TV, eram la fel de nedumerit ca la inceput. A urmat o vizita la doua scoli, inca o discutie la gradi si…..eram tot la zero!!!  Cand gaseam o informatie ce imi parea credibila si incercam sa o iau de buna, venea o alta care o demonta complet. Am inceput sa sun in stanga si in dreapta, colegi de breasla pe care ii stiu ca au copii, prieteni, rude, cunostinte. Nimeni nu stia nimic sigur.

In lipsa de alternative, am inceput sa sun in presa, diferiti prieteni, pentru a le solicita fie informatii suplimentare, fie sa scrie ei insusi articole pe acest subiect, utilizand informatii reale, direct de la sursa acreditate.  Cum insa cei pe care ii cunosc eu, nu se ocupa de astfel de evenimente, nu au putut de cat sa ma ajute prin strecurarea unei vorbe bune mai departe si cu promisiunea ca ma vor tine la curent. Din fericire, iar pentru asta tin sa ii multumesc in mod extraordinar Sorinei Negrila de la wall-street.ro,  am aflat ca astazi are loc o conferinta de presa a secretarului de stat de la Ministerul Educatiei, pe tema “‘clasei pregatiroare”. Nu am stat prea mult pe ganduri si am plecat acolo, pentru a afla direct de la sursa, ce trebuie facut.

Dupa cum o sa vedeti(sper sa fie vizibil documentul scanat atasat), iata cum se realizeaza efectiv cuprinderea copiilor in clasa pregatitoare si in clasa I :

Varsta copil  - 7 ani impliniti la 31 august inclusiv :
-este inscris direct la clasa I, indiferent daca a fost sau nu la gradinita;

Varsta copil -6 ani impliniti la 31 august inclusiv:
-este inscris in clasa I, numai la solicitarea parintelui sau tutorelui si fie  la acest moment(adica anul scolar 2011-2012) este la gradinita in grupa mare, fie nu este la gradinita la grupa mare acum, dar trece cu bine evaluarea psihosomatica efectuata de expertii autorizati, din care sa reiasa ca este apt pentru clasa I.
(voi explica mai jos la ce se refera aceasta evaluare si mai ales unde se face!)
-este inscris in clasa pregatitoare(grupa zero), fie la solicitarea parintelui(care poate doreste sa mai faca un an de gradinita copilul), fie  daca nu sunt indeplinite conditiile de la punctul anterior(nu trece evaluarea psihomatica).

Varsta copil – 6 ani impliniti intre 1 septembrie 2012 si 31 decembrie 2012) :
-in clasa pregatitoare la scoala(grupa zero), daca parintele/tutorele solicita acest lucru in scris(la scoala) si daca evaluarea psihosomatica a copilului ii permite;
-la gradinita in grupa mare, daca parintele/tutorele solicita acest lucru in scris(la scoala) si daca raportul de evaluare psihosomatica a copilului nu recomanda inscrierea lui la scoala in grupa zero.

Informatiile de mai sus sunt obtinute astazi, de la doamna secretar de stat si ele se regasesc si pe prezentarea atasata, primita in sala din partea ministerului.

Vorbeam mai sus de evaluarea psihosomatica a copilului si va promiteam ca detaliez.  In ce consta exact aceasta evaluare, nu am reusit sa aflu. Stiu doar ca ea se face pe loc, in prezenta parintelui si rezultatul este eliberat imediat. Totodata, rezultatul evaluarii nu poate fi contestat.
Pentru Bucuresti, evaluarea se face la unul dintre urmatoarele centre autorizate :

1
SCOALA CU CLASELE I-VIII NR. 5″CORNELIU POPESCU” CALEA VICTORIEI NR. 114          021/316.99.18
2 SCOALA CU CLASELE I-VIII NR. 24 STR. TUNARI NR. 52          021/210.71.85
3 SCOALA CU CLASELE I-VIII NR. 195 STR. LUNCA BRADULUI NR. 2       021/340.45.55
4SCOALA CU CLASELE I-VIII NR. 190″MARCELA PENES” STR SERG. NITU VASILE NR 16         021/332.46.89
5 SCOALA CU CLASELE I-VIII NR. 128 STR ION CREANGA NR 6           021/410.22.19
6 SCOALA CU CLASELE I-VIII NR. 117 STR. FABRICII NR. 22             021/430.20.40

Evaluarile se fac (ATENTIE!!!) pana pe data de 29 februarie 2012!!! Astfel, daca copilul dumneavoastra trebuie evaluat, atunci mai aveti foarte putin timp la dispozitie. De retinut faptul ca, pentru a putea fi evaluat copilul, trebuie sa va prezentati la evaluare cu o adeverinta de la medicul de familie din care sa reiasa ca este “‘clinic sanatos/apt pentru scoala”‘. Ce alte documente sunt necesare la evaluare nu stiu, mie mi s-a spus azi “‘cu ce aveti  pe acasa”‘!  

Caz practic : copilul meu implineste 6 ani in noiembrie 2012. Pana astazi, nu eram sigur ce trebuie sa fac : ramane la gradi, merge la scoala la grupa zero, etc. Dupa conferinta de presa de astazi si dupa discutii avute cu diferiti reporteri prezenti in sala, am inteles ca :

-daca nu fac nimic, ramane la gradi;
-daca vreau sa mearga la grupa zero, trebuie sa merg cu ea sa fac evaluarea psihomatica, iar daca trece testul, o voi putea inscrie la grupa zero; daca nu il trece, revine la gradi;
-daca din toamna ramane in un an la gradi, in urmatorul an scolar, 2013-2014, va merge la grupa zero, care a devenit obligatorie si de care scapa doar anul asta si doar copii care au implinit 7 ani pana pe 31 august 2012.

Ce mai trebuie sa stiti este si ca, daca intentionati sa va inscrieti copilul la o scoala anume, e posibil sa fiti dezamagiti. Repartizarea copilului se face in functie de domiciliu si scoala de care apartine. La respectiva scoala copilul dumneavoastra are un loc asigurat, pana la inceperea anului scolar. Daca vreti sa inscrieti copilul la alta scoala, atunci puteti face asta, insa nu exista nici  o certitudine ca veti si gasi un loc. Mai precis, e vorba de o asa numita “faza a doua”‘, in care parintii pot inscrie copii la orice scoala doresc, daca aceasta mai are locuri disponibile, in afara celor rezervate copiilor arondati scolii respective. Intr-o scoala cu 100 de locuri, daca exista in “‘prima faza”‘, 80 de copii arondati, ei au locurile asigurate, in timp ce pe restul de 20 de locuri, se vor bate restul copiilor inscrisi in “‘faza a doua”‘. Daca sunt mai mult de 20 de copii in “‘faza a doua”‘ inscrisi, scoala respectiva va intocmi un clasament propriu,  pe baza caruia vor alege piticii admisi.  Vestea buna este totusi ca, la scoala de care apartine copilul, i se pastreaza locul, astfel incat daca nu reusiti sa il inscrieti la scoala dorita, puteti reveni la cea impusa.
Evident, aceasta prevedere a nascut alte situatii hilare chiar, multi parinti ajungand sa “‘paraseasca domiciliul conjugal” si sa isi faca mutatie la prieteni, pentru ca astfel copilul sa fie pe lista scolii pe care si-o doresc! Ceea ce curand va fi si cazul meu, care desi locuiesc in sectorul 3, nu mi-am facut inca mutatia de la vechea adresa din sectorul 4!

Pentru cei care au intrebari concrete legate de subiect, nu va sfiiti sa intrebati. Acum, dupa experienta avuta, cred ca pot oferi consultanta si pe acest domeniu! )

Puteti vedea documentul mentionat mai sus, obtinut de la minister astazi, aici : https://picasaweb.google.com/112854687717482199672/GrupaZero#5712362521060845362

Share/Save/Bookmark

Taguri: , , ,

18 Raspunsuri pentru “ Grupa pregatitoare – urgenta zero!”

  1.  11 Adriana
    7 September 2014 :: 7:36 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Buna seara,

    Poate dvs reusiti sa ma lamuriti si pe mine… baiarul meu este nascut in 4 feb 2010 si as vrea sa il inscriu in grupa zero la scoala astfel incat sa o inceapa in 15 sepposibil?5. Este posib

    Iertati-ma, dar din ce inteleg eu, copilul dumneavoastra nu are nici 5 ani impliniti. Daca este corect, atunci raspunsul evident este nu.
  2.  10 verginica
    18 September 2012 :: 11:21 am
      0 (1/1) NU sunt de acord Sunt de acord

    buna ziua!fetita noastra este inscrisa la gr zero.ea nu poate sa mearga la gradinita pana in semestrul…2 (probleme fam ) o poate primi la gradi in semestrul2?ex (daca eu merg cu fetita so pregatesc sa fie la nivelul celorlanti?)va multumesc!

  3.  9 Gina
    29 June 2012 :: 6:09 pm
      -1 (1/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    buna ziua. am si eu o intrebare daca ma puteti ajuta. l-am inscris pe baietelul meu la scoala de care apartinem desi nu asta imi doream , dar era acolo la gradinita si practic ne-au obligat. pot anula inscrierea?

    Imi pare rau, dar nu stiu. Cel putin teoretic, da, daca unitatea la care solicitati mutarea copilului are locuri disponibile.
  4.  8 Dana
    5 April 2012 :: 11:04 pm
      -1 (1/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Buna seara,
    Din dorinta de a respecta legea,nu m-am gandit sa-mi fac mutatie inca din prima etapa de inscriere.Acum am ajuns la etapa a treia care incepe pe 23 aprilie,si voi rezolva cu mutatia cu aprox 2 saptamani inainte de aceasta etapa.Intrebarea este: nu risc o alta respingere pe motiv de mutatie recenta?Si e necesara viza pentru ambii parinti?(presupunem ca unul nu e in tara,deci are pe buletin vechea adresa).In ultima instanta,dupa schimbarea pe buletin a domiciliului,nu-mi mai pot baga pe gat vechea scoala de circumscriptie(sau nu e valabila mutatia facuta DUPA de efectuarea acelui “recensamant”?).Daca aveti raspunsuri bazate pe informatii reale,va multumesc anticipat.

  5.  7 Dana
    5 April 2012 :: 11:00 pm
      -1 (1/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Buna seara,
    Din dorinta de a respecta legea,nu m-am gandit sa-mi fac mutatie inca din prima etapa de inscriere.Acum am ajuns la etapa a treia care incepe pe 23 aprilie,si voi rezolva cu mutatia cu aprox 2 saptamani inainte de aceasta etapa.Intrebarea este: nu risc o alta respingere pe motiv de mutatie recenta?Si e necesara viza pentru ambii parinti?(presupunem ca unul nu e in tara,deci are pe buletin vechea adresa).In ultima instanta,dupa schimbarea pe buletin a domiciliului,nu-mi mai pot baga pe gat vechea scoala de circumscriptie(sau nu e valabila mutatia facuta inainte de efectuarea acelui “recensamant”?).Daca aveti raspunsuri bazate pe informatii reale,va multumesc anticipat.

    Din experienta mea, nu am intalnit probleme legate de mutatie recent. Nici dumneavoastra nu ar trebui sa intampinati. Parintele care inscrie copilul si care declara la scoala ca minorul locuieste la adresa respectiva impreuna cu el. Nu trebuie amandoi. Daca in faza a treia, copilul dumneavoastra nu are loc la scoala la care doriti sa il inscrieti, va fi repartizat la o alta. Care, nimeni nu stie.
  6.  6 Maximus
    13 March 2012 :: 2:20 pm
      0 (1/1) NU sunt de acord Sunt de acord

    Chiar nu stiu cum poti fi amic cu nita stafan/alexandra demian………escrocii…. escrocilor…???????…stii sigur de cine vorbesc….o sa ti mai scriu doar daca dovedesti ca ai coloana vertebrala…..maximus

    Florin, fiecare dintre noi avem dreptul de a ne imprieteni cu oricine. Nu cred ca esti in masura sa judeci niste persoane, pe care le cunosti poate doar din auzite. Eu nu judec pe nimeni decat dupa felul in care se comporta fata de mine. Atat.
  7.  5 bejan valentina
    26 February 2012 :: 7:41 pm
      -1 (1/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Buna seara, ma scuzati ca nu v-am raspuns dar eu lucrez aproape in fiecare sambata, dupa cum v-am povestit noi ne zbatem la propriu ca sa castigam un banut, traim din salariul meu care este minim pe economie.Nu va scriu aceste randuri ca sa va impresionez si nici nu cer pomana de la nimeni, va povestesc toate acestea ca sa intelegeti ca nu imi permit sa imi duc copilul la o scoala de la oras si aceasta din motive financiare. De aceea sunt nevoita sa imi inscriu copilul la scoala din circumscriptie, unde dupa cum v-am povestit vor fi comasati.
    In cursul zilei de astazi am fost la Doamna Director al scolii din localitate si am abordat-o in particular sa ne spuna ce este de facut.Mentionez ca dansa a facut tot ce se poate , a fost la inspectoratul scolar judetean in ideea sa intervina pentru a nu a avea loc comasarea copiilor.De la inspectorat superiorii dansei i-au spus ca ei profesorii trebuie sa aplice legea si nu trebuie sa dezarmeze parintii.
    In schimb mi-a recomandat sa merg la medicul de familie sa cer o trimitere la psiholog sa obtin o adeverinta precum ca baietelul nostru nu este apt sa meraga la clasa pregatitoare si aici tin sa mentionez ca motivele de a merge sunt fondate deoarece baietelul meu are probleme logopedice, inca nu pronunta litera c , g,.Probleme ce le are sunt specifice varstei si nu sunt foarte grave, dar recurgem la artficiul acesta noi si inca o familie ca sa intoarcem copii inapoi la gradinita si sa scapam de comasare si astfel doua generatii de copii v-or fi scapati.
    Din doua rele alegem varianta cea mai buna pentru copil in schimb copilul meu o sa intre la scoala la 8 ani si 3 luni…fapt ce nu ne convine….dar speram sa reusim sa mai tinem copilul inca un an in gradinita si apoi v-om vedea ce o sa se mai intample in invatamant.
    In final va multumesc pentru rabdarea care ne-ati acordat si va urez numai bine dumneavoastra si familiei .

  8.  4 Cristina Balan
    26 February 2012 :: 9:01 am
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Buna dimineata, scriu un articol pe tema evaluarii psihologice a prescolarilor si in masura in care sunteti de acord, as vrea sa va pun cateva intrebari. Aveti deja adresa mea de email, astept o confirmare si un numar de telefon la care sa va pot suna. Mentionez ca am deja o pozitie oficiala de la Colegiul Psihologilor din Romania si astept raspunsurile Ministerului Educatiei.

    Multumesc mult,
    Cristina Balan

  9.  3 bejan valentina
    24 February 2012 :: 10:05 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    …Buna seara, suntem o famile de tineri , locuim in mediul rural, la 10 km de Focsani, avem un baietel care face 6 ani la sfarsitul lunii mai 2012 si marea noastra suparare este ca va trebui inscris la clasa 0 impreuna cu cei ce vor merge in toamna (septembrie 2012) la scoala, asadar sunt comasati :clasa 0 (sunt 5 copii) + clasa 1 (sunt 12copii).Mentionez ca vor sa amenajeze un colt intr-o sala de curs cu 2 masute si cateva scaunele unde cei mici isi vor desfasura activitati specific varstei lor iar cei din clasa intai vor buchisi tainele alfabetului .+vor sa amenajeze pisoare si chiuvete pentru cei mici deoarece toaletele nu au in dotare cele necesare .La aceasta clasa superminunata realizata cu mare efort de actualii guvernanti o sa tina cursurile o singura educatoare…
    Din pacate ca noi sunt multi parinti din mediul rural…va rog sa ma credeti ca plang in timp ce va scriu(sunt mama cea care va scriu) deoarece nu avem nici o putere sa ne ajutam copii…dupa ce ne scaldam intr-o saracie lucie nemernicii astia de guvernanti ne transforma copii in cobai.

    Doamna Bejan, imi pare sincer rau pentru situatia dumneavoastra. Da, astfel de situatii sunt triste si sunt convins ca ele sunt multe. Maine la ora 13, sunt invitat la Antena 3, in cadrul unei emisiuni ce va dezbate subiectul clasei zero. Voi incerca sa prezint cazul dumneavoastra. Daca sunteti de acord, astept un mesaj cu numarul dumneavoastra de telefon, pentru a il furniza realizatorilor emisiunii. Poate interventia presei va poate ajuta cumva.
  10.  2 abracadabra
    24 February 2012 :: 2:26 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    O reforma geniala a fiintei extraordinare basescu traian si a genialului sau sistem reformator pe care-l pastoreste
    Dar sa stiti ca nu el este de vina ci comunistii care-l submineaza si impotriva carora lupta acest genial aparator al drepturilor securistilor pentru achizitionarea unor cantitati impresionante de catre Serviciul de Informatii Exterene de unguent rectal.

    Ce te faci daca ai parte de un cancer in actualul sistem?! Oare cite citostatice o sa-ti dea basescu din mila lui pe banii tai?!

  11.  1 Bugu Roxana
    23 February 2012 :: 11:00 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Buna seara
    am inteles ca sunt niste grupuri de parinti care contesta in instanta grupa 0. As vrea sa ma alatur. Ati putea sa ma ajutati?
    Va multumesc!

    Buna seara. Voi cere permisiunea domnului avocat de a face public numarul dansului de telefon si daca este de acord, il voi publica pe blog.

Lasa un comentariu

Cauta
info
Ultimele Comentarii
Iertati-ma, dar din ce inteleg eu, copilul dumneavoastra nu are nici 5 ani impliniti. Daca este corect, atunci raspunsul evident este nu.
Va raspund la intrebare, desi nu o fac cu placere. Nu, nu are ce sa va faca agentia. Nu din punct de vedere legal. E ca si cum agentia ar fi semnat u...
Buna seara,Poate dvs reusiti sa ma lamuriti si pe mine... baiarul meu este nascut in 4 feb 2010 si as vrea sa il inscriu in grupa zero la scoala astfe...
Am patit si eu o incurcatura. Sotia avea un apartament pe numele ei inainte sa ne casatorim, acum l-am pus la vanzare si eu am semnat o conventie cu o...
Buna ziua ,Proprietatea v-a fost prezentata cunoscand faptul ca necesita "renovari masive " si ca dvs ati inteles prin "renovari masive " ca era vorba...
Blog IMOPEDIA
Imopedia RUN
20-Sep-2012
Asigurarea obligatorie a locuințelor s-a transformat într-un concept atât de superfluu încât parcă orice discuție trece pe lângă urechile celor care ar trebui să fie dire
Bloguri AFILIATE IMOPEDIA
Dragos Dragoteanu
15-Oct-2014
In sfarsit! La umbra falnicului presedinte in functie al Romaniei s-a nascut o stea. O floare de colt. Un inger printre politicieni. O lebada roz printre "panaramele parlamentare",
Adrian Crivii
22-Oct-2011
We are now facing one of the most critical moments of the financial crisis and the major decisions that are taken on a global level can make the difference between exiting the econ
Tag-uri
RSS Feed
Subscribe in NewsGator Online Add to netvibes Subscribe in Bloglines Add to Google Reader or Homepage Powered by FeedBurner