Cu ce trib ataci mamutul numit “succes”?

Voi incepe acest articol prin a prezenta pe scurt scopul pentru care am creat acest blog specializat ce beneficiaza de suport si co-branding din partea imopedia.ro ceea ce pentru mine inseamna foarte mult.

Noi, oamenii, indiferent de tara in care traim, cariera pe care o avem, nivelul cultural, educational, training, etc. avem sase nevoi de baza care practic ne determina idealurile si actiunile in viata. Acestea sunt practic specifice ADN-ului uman si sunt la fel de adevarate ca rasaritul de soare in fiecare dimineata.  Acestea sunt nevoia de certitudine, incertitudine, a fi deosebit,  varietate, crestere si contributie.


 

Pe scurt si cu cateva exemple din viata de zi cu zi:

Ai nevoie de certitudinea ca apa pe care o bei de la reteaua publica este ok si nici tu te gandesti la asta dar in acelasi timp iti doresti o marire de salariu … sa apara astazi intr-un mod neasteptat, sau un contract de consultanta ori un nou business (incertitudine). Poti fi deosebit, sau intr-o traducere mai de lemn semnificativ in mai multe feluri: creezi ceva special, ii critici pe altii, comentezi pe bloguri doar ca sa discreditezi si sa te afli in treaba, sa creezi probleme si altele. Varietate? Da. Toti ne dorim varietate in viata: nu ne facem vacantele (chiar) in acelasi loc, nu iubim un singur gen de femeie sau barbat de la 14 la 70 de ani, ascultam diferite stiluri de muzica, ne schimbam gusturile la masini si asa mai departe.

Ultimele doua sunt considerate cele mai importante: in viata, cand simti ca nu mai cresti – profesional, spiritual sau altfel parca simti ca mori. Nu neaparat in sensul concret al expresiei, dar in Univers, ceea ce nu creste, moare. Indiferent de unde te afli in relatia cu Divinitatea, copii, parintii, sotia, partenerii de afaceri, in sport sau ce vrei tu, intotdeauna va exista un nivel urmator. Trebuie sa-l cauti si sa te focusezi sa cresti in permanenta unul sau mai multe aspecte din viata ta.

Contributie: am fost la nenumarate conferinte si evenimente atat ca participant cat si ca speaker si recunosc ca de la unele dintre ele am plecat cu niste idei extraordinare pe care le-am aplicat imediat. Oamenii care le-au impartasit fie le-au spus pur si simplu, au urmarit ca prin asta sa vanda produse sau servicii sau si-au alimentat branding-ul personal. Practic, toti au gasit diferite modalitati de a contribui “mai presus de ei”.  Aceasta nevoie ne face sa sprijinim ONG-uri, sa ajutam oameni in situatii disperate, sa scriem si in final sa contribuim in viata celor din jur.

“Contributie” este cuvantul cheie al acestui blog. Scopul lui nu este unul comercial ci de a oferi idei noi, puncte de vedere si elemente tehnice si de marketing cu aplicabilitate imediata in promovarea online si domeniul imobiliar.

Fiind pasionat de tehnologie si implicat ca investitor in mai multe proiecte online am participat luni la Editia a-IV-a a BizSpark Camp organizata de Microsoft Romania si Startups.ro.

Intr-unul din speech-uri, Teodor Blidarus, manager al unei companii producatoare de software a prezentat o abordare foarte plastica a succesului pe care m-am gandit sa o prezint aici fiindca mi-a placut foarte mult. Succesul este ca un mamut vanat de mai multe triburi care se concureaza pe o anumita piata pentru obtinerea trofeului. Cand esti singur, esti unul impotriva a mai multe triburi si ai sanse foarte mici sa vanezi specimenul. Astfel ca, in functie de modelul in care functionezi profesional, recruteaza, asociaza-te sau angajeaza-te astfel incat sa ajungi in tribul potrivit in special pe baza compatibilitatii pe care o ai cu ceilalti.

In companiile excelente, prima intrebare este “cine” si apoi “ce” astfel incat daca maine strategia de business se schimba cu 180 de grade, oamenii vor fi incantati sa schimbe directia.

Si in final, as mai adauga ceva la fel de adevarat ca rasaritul de soare: ‘Pretul succesului se plateste intotdeauna in avans. Dupa ce l-ai platit integral, este in fata ta, te asteapta”. O zi minunata!



Taguri: ,

2 Raspunsuri to “Cu ce trib ataci mamutul numit “succes”?”

  1. Cu ce trib ataci mamutul numit “succes”? « Adrian Niculescu Blog Spune:

    [...] se schimba cu 180 de grade, oamenii vor fi incantati sa schimbe directia. Restul articolului aici. Share this:StumbleUponDiggRedditTwitterFacebookLike this:LikeBe the first to like [...]

  2. Dragoteanu Dargos Spune:

    Adrian, daca prin vene nu-ti curge sange de vanator, nu esti in stare sa vanezi nicio musca. Poti sa faci training cu o leguma? Dar coaching cu o legatura de patrunjel? Incearca! Frica de succes este apanajul legumelor sau a fabricilor de produs rahat! SUCCES IN CONTINUARE!

Lasa un comentariu